Programul începe cu una dintre cele mai dramatice pagini compuse vreodată: lamento-ul Didonei din opera Dido and Æneas de Henry Purcell. Astfel, spectatorului i se deschide ușa către un univers plin de farmec și muzicalitate, în care personaje și povești felurite prind viață prin muzică. Din spațiul barocului italian amintim doar madrigalul Amarilli, mia bella de Giulio Caccini, aria Tre giorni son che Nina de Giovanni Battista Pergolesi și minunatele Ombra
mai fù, din opera Serse, și Lascia ch’io pianga, din opera Rinaldo, ambele de Georg Friedrich Händel. Soprana se avântă în jocul unor vodeviluri franțuzești, pe care le lasă ...Citeste mai mult-->
Programul începe cu una dintre cele mai dramatice pagini compuse vreodată: lamento-ul Didonei din opera Dido and Æneas de Henry Purcell. Astfel, spectatorului i se deschide ușa către un univers plin de farmec și muzicalitate, în care personaje și povești felurite prind viață prin muzică. Din spațiul barocului italian amintim doar madrigalul Amarilli, mia bella de Giulio Caccini, aria Tre giorni son che Nina de Giovanni Battista Pergolesi și minunatele Ombra
mai fù, din opera Serse, și Lascia ch’io pianga, din opera Rinaldo, ambele de Georg Friedrich Händel. Soprana se avântă în jocul unor vodeviluri franțuzești, pe care le lasă apoi pentru trilurile mai învolburate, mai ritmate din cântecele lui Federico Garcia Lorca. După un așa parcurs, pacea chitarei solo în vreo arie de Johann Sebastian Bach ori o plimbare pe lângă plopii fără soț sunt o gură de aer mai mult decât binevenită înainte de revenirea pe tărâm italian, pentru sărbătoarea finală, cu fast solar și canțonete napolitane.
Soprana Cristina Fieraru este una dintre cele mai luminoase voci tinere de la noi.
Este o prezenţă constantă a scenei lirice, fiind invitată încă de la vârsta de 18 ani la Opera Naţională Bucureşti, unde a debutat, în 2018, în rolul Pamina, din opera Die Zauberflöte de Wolfgang Amadeus Mozart. Alte roluri interpretate: Erste Dame din aceeași Die Zauberflöte de Wolfgang Amadeus Mozart, Alice Ford din opera Falstaff de Giuseppe Verdi, Mimì şi Musetta din opera La Bohème de Giacomo Puccini, Contessa d’Almaviva din opera Le nozze di Figaro de Wolfgang Amadeus Mozart, Dido din opera Dido and Æneas de Henry Purcell și Ileana din opera La Şezătoare de Tiberiu Brediceanu. Din 2021 este membră a Corului de cameră Preludiu – Voicu Enăchescu. A participat ca solist invitat la numeroase concerte și festivaluri, la Opera Naţională Bucureşti, Ateneul Român din București, Catedrala Sf. Iosif din Bucureşti, Filarmonicile din Brașov, Râmnicu-Vâlcea, Pitești, Sibiu și nu numai.
Maxim Belciug, cel care în acest concert joacă rolul orchestrei simfonice, este un nume binecunoscut. Artist clasic în formarea sa, este chitaristul Încântărilor, cel care se încăpăţânează să creadă că frumuseţea va mântui totuși lumea. A cântat la Paris, Roma, Veneţia, Varşovia, Belgrad, Viena, Stockolm, Budapesta și pe toate marile scene ale muzicii clasice din ţară: Ateneul Român, Sala Radio, filarmonici, Teatrul Nottara, Teatrul Naţional Bucureşti, Teatrul Naţional Iaşi.