Toujours de 3/4 face!
Potrivit lui Johnny Cadillac, un fost karateka belgian, “3/4 față” este cea mai bună poziție defensivă: O postură atât de precisă care trădează inevitabil o voință de perfecționism și o dorință profundă de control. Loraine Dambermont își însușește acest principiu și, prin intermediul unui tutorial live, dezvăluie cele mai bune abilități secrete de autoapărare. Toujours de 3⁄4 face! este un solo hiperenergic de 20 de minute interpretat ca un ghid de supraviețuire cu accente de umor. Dambermont abordează, de asemenea, complexa identitate belgiană prin mișcări toate îndreptate spre paroxismul autoironiei. Acest spectacol pune la încercare virtuozitatea fizică ...Read more-->
Toujours de 3/4 face!
Potrivit lui Johnny Cadillac, un fost karateka belgian, “3/4 față” este cea mai bună poziție defensivă: O postură atât de precisă care trădează inevitabil o voință de perfecționism și o dorință profundă de control. Loraine Dambermont își însușește acest principiu și, prin intermediul unui tutorial live, dezvăluie cele mai bune abilități secrete de autoapărare. Toujours de 3⁄4 face! este un solo hiperenergic de 20 de minute interpretat ca un ghid de supraviețuire cu accente de umor. Dambermont abordează, de asemenea, complexa identitate belgiană prin mișcări toate îndreptate spre paroxismul autoironiei. Acest spectacol pune la încercare virtuozitatea fizică și mentală a interpretului, împingând limitele unui corp constrâns între un maraton de mișcări hiper-rapide și precizia extremă a propriei muzicalități.
Coregrafia, compoziția și interpretarea: Loraine Dambermont
Consilier mixaj sunet: Victor Petit
Light design: Rémy Urbain
Director tehnic: Gaspar Schelck
Regizor de scenă: Adèle Evans
Vedere exterioară: Monica Gomes
Producție: Lodbmt Lodbmt
Partener: Le Théâtre de la Balsamine
Susținut de: Iles/Suitcase Bruxelles, Le Théâtre Marni – Bruxelles, Garage29 – Bruxelles, Studio 28 – Roubaix, L’Armande – Liège, Le Centre Culturel Bruegel – Perpetuum MOBILE Festival – Bruxelles, La Roseraie – Bruxelles, Theater aan de Rijn – Dance Flavours, Arnhem și Wallonie-Bruxelles International.
Director de turneu: BLOOM Project
Mulțumiri speciale pentru Johnny Cadillac
Reverse Discourse
În “Reverse Discourse” am vrut să provoc emoție fără medierea privirii. Să provoc publicul la rememorarea propriilor experiențe sau a celor transmise și retransmise, perpetuate la nesfârșit de factori externi fie că vorbim de oameni sau media. Am folosit corpul ca pe un mediu de conectare vizuală la un dialog absurd. Un dialog corporal expus în replici cu temporalitati distincte, care nu se intersectează aproape niciodată. Un dialog organic care expune perspectivele dominator-supus în multiple ipostaze ce conturează trecutul și prezentul. Un dialog somatic ce animă traumele înmagazinate în memoria noastră colectivă și individuală. Un dialog visceral despre asumarea puterii și exploatarea ei în direcții predominant dictatoriale, manipulatoare. (Ioana Marchidan)
“Reverse discourse” este ceea ce spune titlul. Un discurs inversat. Depersonalizat. Oferit dezgolit. Fragil. Intim. Un performance despre body politics în care Ioana Marchidan scurtcircuiteaza memoria corporală colectivă, identificând și aducând la suprafață gesturi adânc înrădăcinate, cu scopul de a le dezarhiva și descompune printr-o alunecare corporală spre o coregrafie abstractă. Această catalogare și reeditare a memoriei supunerii, a suprimării și reprimării semnificațiilor gesturilor, integrează publicul ca participant la dialog, ca observator supus.
Este interesant de urmărit în acest performance micro mișcarea corporală, înainte ca gesturile să ia amploare. Inventarierea gesturilor vine ca o oscilare între supunere și asuprire până când corpul renunta la a mai diferenția între cele două și se lasă prins în energia schimbării dintre ele.
Alegerea de a construi discursul în această formă, un spate gol într-un spațiu care oscilează de la hău întunecat la videoproiectii, implică vulnerabilitate. Iar vulnerabilitatea implică o fragilitate asumată, ce permite concentrarea atenției pe esență mesajului: forța destructivă a abuzului de putere.
Conceptul și coregrafia: Ioana Marchidan
Sound design: Alexandru Suciu
Videoproiecții și afiș: Hermina Stănciulescu
Light design: Hermina Stanciulescu
Cu: Ioana Marchidan
Producție: Linotip
Biografii
Loraine Dambermont este o artistă belgiană stabilită la Bruxelles, care lucrează ca dansatoare și coregrafă în Belgia și în străinătate. După ce a absolvit Codarts și The Theaterschool – Academy of Dance and Arts din Rotterdam și Amsterdam, s-a concentrat pe dezvoltarea propriului limbaj corporal. Combinând mai multe tehnici de dans, de la hip-hop la dans contemporan, concentrându-se în principal pe popping și floor work, ea lucrează pentru a crea o energie explozivă. În 2013, a câștigat un premiu coregrafic cu duetul Buy My City – o lucrare în colaborare cu Noora Hannula: o întâlnire decisivă în cariera sa. A lucrat cu The Nordic Beasts/Noora Hannula (Dk), Mute Comp. Physical theater (Dk), Michèle Anne De Mey (Be), Itamar Serussi (IL), Beppie Blankert (Nl), Etienne Rochefort (Fr) și, recent, Leslie Mannes (Be). În prezent se află în turneu internațional cu cel mai recent solo al său TOUJOURS DE 3/4 FACE! – selecție Aerowaves Spring Forward 2023 – precum și lucrând la noua sa lucrare; a doua parte a proiectului numit MES ANNÉES BAGARRE, care a început în toamna anului 2023. Din octombrie 2023, ea este însoțită de BLOOM Project, un birou belgian de producție și distribuție cu sediul la Bruxelles.
Ioana Marchidan este performer, coregrafă și, de mai bine de 15 ani lucrează cu coregrafi locali, internaționali și regizori de teatru. A urmat Liceul de Coregrafie „Floria Capsali”, iar cariera de dansatoare profesionistă a început-o la Opera Națională Română. Mai târziu, a devenit unul dintre membrii companiei de dans Gigi Căciuleanu Romanian Dance Company. A dansat în spectacole create de Ioana Macarie, Chris Simion, Radu Afrim, Dragos Galgoțiu și a participat la festivaluri internaționale ca Aerowaves – The Place (UK), Keochang International Festival of Theatre (KR), Cairo Experimental Theatre Festival (EG), Aichi Worldwide Exhibition (JP), Festivalul Francofon (AU, JO, IT, PT), Festival d’Avignon (FR). În 2013 a fost unul din performerii Venice Biennale, An Immaterial Retrospective of the Venice Biennale (Alexandra Pirici & Manuel Pelmuș). Mai târziu, Ioana a început să creeze propriile coregrafii: 2 femei contemporane, Reverse Discourse (proiect care face parte din rezidența E-MOTIONAL Residency at Forum Dança Lisbon) și Stabat Mater (Premiu pentru Cel mai bun spectacol la Festivalul Internațional Undercloud, Ro). Din 2016, este președinta Asociației Dance Spot și director artistic la Linotip – Centru Independent Coregrafic. Colaborează cu subsTANZ/Massimo Gerardi și Tangaj Collective.
Organizer
Centrul Național al Dansului București (CNDB) este o instituţie esențială pentru dezvoltarea culturii coregrafice din România și este o structură unică între toate instituțiile de spectacol aflate în subordinea Ministerului Culturii. Instituția funcționează ca producător și gazdă de spectacole, asumând totodată misiuni la fel de importante, precum cercetarea, documentarea și arhivarea, dar și dezvoltarea de programe și proiecte de educație artistică și formare profesională. Spre deosebire de celelalte instituții publice de spectacole din subordinea Ministerului Culturii, CNDB nu are în structura sa artiști angajați, ci colaborează și realizează proiecte cu artiștii, colectivele de artiști, structurile și organizațiile din sfera dansului contemporan, la nivel național și internațional.
https://www.cndb.ro/
021-318.86.76