Extrase din pământ, manipulate prin procese industriale, componente electronice precum semiconductori revin în straturile geologice ale Pământului, transformându-se în ținuturi pustii extinse.
Extinzând workshop-ul “Sizzling Semiconductors” susținut în cadrul festivalului, “Screaming Minerals” pune în scenă o orchestră de instrumente sonore, care funcționează pe baza unor tranzistori construiți din deșeuri. Zgomote și tonuri noi apar în momentul în care pietrele radiosensitive și bucățile de metal sunt zgâriate cu ace. Sunetul fluctuează atunci când un punct ars este atins cu precizie, creând astfel peisaje sonore extrem de imprevizibile.
“Screaming Minerals” ne ghidează printr-o conferință performativă inovativă, urmărind ascensiunea tehnologiilor informaționale și declinul lor ecologic. ...Citeste mai mult-->
Extrase din pământ, manipulate prin procese industriale, componente electronice precum semiconductori revin în straturile geologice ale Pământului, transformându-se în ținuturi pustii extinse.
Extinzând workshop-ul “Sizzling Semiconductors” susținut în cadrul festivalului, “Screaming Minerals” pune în scenă o orchestră de instrumente sonore, care funcționează pe baza unor tranzistori construiți din deșeuri. Zgomote și tonuri noi apar în momentul în care pietrele radiosensitive și bucățile de metal sunt zgâriate cu ace. Sunetul fluctuează atunci când un punct ars este atins cu precizie, creând astfel peisaje sonore extrem de imprevizibile.
“Screaming Minerals” ne ghidează printr-o conferință performativă inovativă, urmărind ascensiunea tehnologiilor informaționale și declinul lor ecologic. Conștientizând dezvoltarea exponențială a algoritmilor, Ioana Vreme Moser se concentrează pe corpurile tranzistori, explorându-le materialitatea, politicile interconectate, fragilitatea și toxicitatea.
Biografie
Ioana Vreme Moser este o artistă care lucrează cu electronică hardware, cercetare speculativă și experimente tactile.
În practica sa, folosește procese electronice brute pentru a obține diferite texturi ale sunetului. Artista plasează componente electronice și semnale de control în diferite situații de interacțiune cu propriul corp, materiale organice, obiecte pierdute și găsite, precum și stimuli din mediul înconjurător. Din aceste coliziuni, apar sunete sintetizate care poartă narațiuni și observații personale despre istoria electronicii, lanțurile de producție ale acesteia, terenurile virane și încurcăturile din lumea naturală.
A susținut spectacole și a expus la Galeria Națională din Danemarca (DK), Fonderie Darling (CA), Academia de Arte Berlin (DE); Manifesta 14 (XK); SFX – Sound Effects Seoul (KR), Ars Electronica (AT), Galeria Bunkier Sztuki Krakow (PL); Festivalul Simultan (RO); Eigen+Art Lab – Transmediale, Berlin (DE).
De: Ioana Vreme Moser, alături de participanții workshop-ului Sizzling Semiconductors
Limba: engleză
Cu sprijinul: Goethe Institut
Bucharest International Dance Film Festival este organizat de Asociația Tangaj Collective.
„Bucharest International Dance Film Festival, Ediția a IX-a” este un proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național – AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
„Bucharest International Dance Film Festival, ediția a IX-a” este un proiect co-finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului București acasă 2023. Pentru informații detaliate despre programul de finanțare al Primăriei Municipiului București prin ARCUB, puteți accesa www.arcub.ro. Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Primăriei Municipiului București sau ARCUB.
Festivalul este susținut de Conceptual Lab by Theo Nissim, Goethe Institut, Flanders State of the Art și sponsorizat de Mariage D’Or, Five Continents și Jarre by Alouette.
Partenerii proiectului: Institutul Francez (Cinema Elvire Popesco), CREART – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București (Grădina cu Filme – Cinema and More), Asociația Spațiul de Artă Contemporană (/SAC@Malmaison), Centrul Național al Dansului București, Linotip – Centru Independent Coregrafic, Asociația ADO – Artă pentru Drepturile Omului (Centrul Vârsta4), Centrul Rezidențial pentru persoane vârstnice “Amalia și Șef Rabin Dr. Moses Rosen”.
Parteneri media: Radio Guerrilla, Ziarul Metropolis, Happ.ro, Scena9, Radio România Cultural, Zile și Nopți, Cinemap, MovieNews.ro.
Organizator
Centrul Național al Dansului București (CNDB) este o instituţie esențială pentru dezvoltarea culturii coregrafice din România și este o structură unică între toate instituțiile de spectacol aflate în subordinea Ministerului Culturii. Instituția funcționează ca producător și gazdă de spectacole, asumând totodată misiuni la fel de importante, precum cercetarea, documentarea și arhivarea, dar și dezvoltarea de programe și proiecte de educație artistică și formare profesională. Spre deosebire de celelalte instituții publice de spectacole din subordinea Ministerului Culturii, CNDB nu are în structura sa artiști angajați, ci colaborează și realizează proiecte cu artiștii, colectivele de artiști, structurile și organizațiile din sfera dansului contemporan, la nivel național și internațional.
https://www.cndb.ro/
021-318.86.76