Ce rămâne când aparent nu mai e nimic?
În timpul săpăturilor arheologice din Pompei din sec. XIX, sub straturile de lavă întărită au fost descoperite goluri formate în urma descompunerii în timp a materiei organice. Odată umplute cu ipsos, s-a obținut o serie de mulaje, de ‘corpuri de piatră’ prinse într-un somn etern. Ca într-o oglindă răsturnată, în urma distrugerii programatice a dealului Uranus din anii ’80, nu a rămas aproape nimic tangibil, doar câteva fragmente fizice; s-a creat în schimb o comunitate cu amintiri extrem de vii.
Care este potențialul unei explorări somatice și afective de a genera noi raportări față ...Read more-->
Ce rămâne când aparent nu mai e nimic?
În timpul săpăturilor arheologice din Pompei din sec. XIX, sub straturile de lavă întărită au fost descoperite goluri formate în urma descompunerii în timp a materiei organice. Odată umplute cu ipsos, s-a obținut o serie de mulaje, de ‘corpuri de piatră’ prinse într-un somn etern. Ca într-o oglindă răsturnată, în urma distrugerii programatice a dealului Uranus din anii ’80, nu a rămas aproape nimic tangibil, doar câteva fragmente fizice; s-a creat în schimb o comunitate cu amintiri extrem de vii.
Care este potențialul unei explorări somatice și afective de a genera noi raportări față de un trecut istoric traumatic?
În trei zile aici va crește iarba… propune o pendulare între uitare și recuperare, ștergere și reconstituire. Spații, obiecte și povești trecute sunt aduse în prezent. Reconfigurarea lor produce noi experiențe, care la rândul lor, ajung să fie noi surse de arhivă.
Concept: Ioana Marinescu
Performance: Smaranda Găbudeanu, Iulia Mărăcine, Katia Pascariu
Invitat special: Aurelia Anton
Film: Laurențiu Calciu
Montaj video si sunet: Cristian Văraru
Costume: Doina Apreotesei
Producție: Ana Turoș
Co-producția
PETEC & SAC @Malmaison, co-finanțare de AFCN, cu susținerea CNDB.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
Parte din proiectul Trecuturi Prezente. Arhiva și corpul, prezentat inițial de PETEC (Asociația Pentru Teatru și Carte) la /SAC@Malmaison în noiembrie 2022. Proiectul se bazează pe cercetarea Ioanei Marinescu (artist vizual și arhitect) care scoate la lumină fenomenul istoriilor reprimate, dispărute și al dislocării forțate a comunităților, în încercarea lor de a se concilia cu un trecut problematic.
Parteneri
Cartierul Uranus,CESI (Centrul de Excelență în Studiul Imaginii), RRC, Igloo;
Mulțumiri
Parcul Arheologic Pompei
PETEC este o platformă interdisciplinară de producție, cercetare și educație în domeniul artelor spectacolului contemporan.
Spațiul de Artă Contemporană / SAC este o inițiativă independentă privată, un context resursă dedicat necesităților actuale ale producătorului și ale publicului pentru a stabili un dialog direct și formator prin intermediul expoziției, cercetării și promovării.
Organizer
Centrul Național al Dansului București (CNDB) este o instituţie esențială pentru dezvoltarea culturii coregrafice din România și este o structură unică între toate instituțiile de spectacol aflate în subordinea Ministerului Culturii. Instituția funcționează ca producător și gazdă de spectacole, asumând totodată misiuni la fel de importante, precum cercetarea, documentarea și arhivarea, dar și dezvoltarea de programe și proiecte de educație artistică și formare profesională. Spre deosebire de celelalte instituții publice de spectacole din subordinea Ministerului Culturii, CNDB nu are în structura sa artiști angajați, ci colaborează și realizează proiecte cu artiștii, colectivele de artiști, structurile și organizațiile din sfera dansului contemporan, la nivel național și internațional.
https://www.cndb.ro/
021-318.86.76