CNDB își redeschide porțile cu un spectacol pe care coregrafa Vava Ștefănescu îl dedică părinților ei.
Despre Tine este un spectacol realizat în urmă cu 23 de ani – un solo coregrafic de dans contemporan, însoțit pe atunci de chitară electrică live, care își avea premiera în 1997 la Sala Atelier a Teatrului Național București. Ulterior, acesta a căpătat diverse forme: interpreții au fost multiplicați, s-au schimbat spațiile de joc, ajungându-se până la spectacol experiment în alimentară și chiar la o încercare de spectacol de dans radiofonic.
În 2020, coregrafa revizitează această lucrare, numind-o Despre tine (o versiune) și a lucrat la repunerea ei în scenă alături ...Read more-->
CNDB își redeschide porțile cu un spectacol pe care coregrafa Vava Ștefănescu îl dedică părinților ei.
Despre Tine este un spectacol realizat în urmă cu 23 de ani – un solo coregrafic de dans contemporan, însoțit pe atunci de chitară electrică live, care își avea premiera în 1997 la Sala Atelier a Teatrului Național București. Ulterior, acesta a căpătat diverse forme: interpreții au fost multiplicați, s-au schimbat spațiile de joc, ajungându-se până la spectacol experiment în alimentară și chiar la o încercare de spectacol de dans radiofonic.
În 2020, coregrafa revizitează această lucrare, numind-o Despre tine (o versiune) și a lucrat la repunerea ei în scenă alături de Diana Solomon și Cătălin Munteanu, studenți în programul academiei CNDB .
Vava Ștefănescu:
“La vremea respectivă, a anilor ’90, a fost un spectacol de succes, fiind invitat în multe festivaluri internaționale (Aerowaves – Londra 1998, Manoever – Leipzig 1999, etc.).
Publicul avea ocazia să voteze ordinea scenelor înaintea începerii spectacolului; cele mai multe voturi desemnau prima scenă din cele patru: Copilul, Strada, Casa, Dragostea. A cincea scenă, Calul, era întotdeauna ultima și era o improvizație pornind de la energia acumulată până în acel moment. Pentru mine era foarte important atunci acest joc al dramaturgiei aleatorii, existând 24 de variante de succesiune a scenelor.
Dacă atunci miza întregului spectacol era pusă pe dramaturgie în toate elementele ce îl constituiau, astăzi, forma găsită împreună cu Diana Solomon deplasează miza pe „ceea ce poate corpul să spună”. Am căutat o anume radicalizare atât a procesului de lucru, a exercițiului de cercetare, cât și a esteticii generale a rezultatului – a spectacolului.
Foarte puține elemente au rămas de atunci. Este interesant că la distanță de 23 de ani (aveam 27 de ani când l-am creat, iar Diana Solomon are azi aceeași vârstă) anumite teme „arhetipale” cum sunt Copilul, Strada, Casa, Dragostea au o primă reprezentare corporală în aceeași familie de semne corporale.
În lucrarea originală, discursul coregrafic integra pentru fiecare scenă o instalație cu mai multe fotografii realizate de Cosmin Bumbuț și câteva de la tatăl meu. În actuala versiune am încercat ca acest element (al fotografiei) să fie păstrat, însă în aceeași manieră a radicalizării imaginii. Cătălin Munteanu este martorul, aproape jurnalistic, al corpului. Imaginea fotografică instantanee are parcursul ei independent, are vocea ei – ca un spectacol paralel al tridimensionalului.
Este vorba deci de un spectacol cu totul nou, care deschide cele 4 teme: Copilul, Strada, Casa, Dragostea celor doi performeri (Diana Solomon și Cătălin M… ) și a publicului deopotrivă, și pune (poate) în chestiune identitatea umană.
La fel ca și în versiunea originală a lucrării, publicul va fi invitat să voteze ordinea scenelor înaintea începerii spectacolului.
Conceptul si coregrafia: Vava Stefanescu
Asistență coregrafie: Carmen Coțofana
Coloana sonoră: Sorin Romanescu
Light design: Alexandros Raptis
Cu
Diana Solomon, Cătălin Munteanu (foto live)
Spectacol realizat în cadrul proiectului cultural Distante si reapropieri.
Producția
Centrul Național al Dansului București (CNDB)
Co-finanțat de
Administrația Fondului Cultural Național..
Programul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
O producție CNDB 2020, parte din Dance me to the End of…(exerciții, distanțe, apropieri) – un program de spectacole în care revizitarea istoriei recente de dans contemporan românesc devine exercițiu și practică în formarea studenților din Academia de Dans și Performance CNDB.
Prevederile legale privind siguranța spectatorilor, referitoare la numărul maxim de participanți permis în cadrul unui eveniment la CNDB, alături de toate măsurile de protecție și reglementările impuse în vigoare împotriva răspândirii CO-VID19 vor fi respectate pe toată durata evenimentului.
Organizer
Centrul Național al Dansului București (CNDB) este o instituţie esențială pentru dezvoltarea culturii coregrafice din România și este o structură unică între toate instituțiile de spectacol aflate în subordinea Ministerului Culturii. Instituția funcționează ca producător și gazdă de spectacole, asumând totodată misiuni la fel de importante, precum cercetarea, documentarea și arhivarea, dar și dezvoltarea de programe și proiecte de educație artistică și formare profesională. Spre deosebire de celelalte instituții publice de spectacole din subordinea Ministerului Culturii, CNDB nu are în structura sa artiști angajați, ci colaborează și realizează proiecte cu artiștii, colectivele de artiști, structurile și organizațiile din sfera dansului contemporan, la nivel național și internațional.
https://www.cndb.ro/
021-318.86.76